InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
2998 berichten
Pagina 27 van 200
Je leest nu alle berichten van "Huertecilla"
Volg datum > Datum: vrijdag 20 mei 2005, 21:0720-5-05 21:07 Nr:26387
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26318
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: scheef zitten Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Nick Altena schreef op woensdag, 18 mei 2005, 22:42:

> Zo, maar even een nieuw lijntje van gemaakt.
> Enige tijd geleden heb ik hier de onderstaande vraag gesteld.
> Vanwegen de vele en langdurige onderwerpen misschien in de
> vergeethoek geraakt ? want tot op heden nog geen antwoord gehad
> op die van Trudy na.
Echt wel. Serieus en in het NL.
Nog eens dan: twee keer scheef maakt geen recht en om de ruiter te helpen dienen de spiegels in de rijhal.
Volg datum > Datum: vrijdag 20 mei 2005, 21:4920-5-05 21:49 Nr:26388
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26277
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Western rijden Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
marjolijn schreef op woensdag, 18 mei 2005, 12:48:

> Ineke Klootwijk schreef op woensdag, 18 mei 2005, 12:37:
>> nu ben ik nog geen stap wijzer terwijl er al
>> heel veel over gezegd is.
>
> Ineke je hebt gelijk. Op zijn minst had het onderwerp aangepast
> moeten worden.
> Het begon met iemand die DVD's over stierenvechten in de
> aanbieding deed als antwoord op jouw bericht.

Tsk.... NOT!!! Dat hier een volksstam gelijk zélf een vreemde associatie heeft zodra je het woord stier laat vallen is heel wat anders; de betreffende DVD's gaan over stíeren; de díeren.
Verder heeft de extensieve veeteelt alles, maar dan ook álles met zéker Wester-rijden van doen. Je weet wel, 'Western' als in 'cowboy', cow = koe.
Volg datum > Datum: maandag 23 mei 2005, 9:4823-5-05 09:48 Nr:26463
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen
Volg onderwerp > Onderwerp: Leesvoer... Structuur
Volg datum > Datum: maandag 23 mei 2005, 9:5123-5-05 09:51 Nr:26464
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26463
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Leesvoer... Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Huertecilla schreef op maandag, 23 mei 2005, 9:48:

> ...voor lekkerbekken:
> http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/stores/detail/-/books/1590
> 481569/reviews/202-2631518-7029416

Was íets te snel, dus:

'I am not going to attempt to explain what lies in these pages but leave you the reader, to find out for yourself. Let Bjarke take you there. It’s a memorable journey. A journey that might leave you with one final insight, with which I was left. I felt that had I not read this work, I would have missed out on a whole new world of horsemanship that had not only improved my understanding of it, but made me grasp a human-horse relationship I had not previously appreciated was even there. Bjarke had shown me, better than anyone I have ever read, or known, how to be with a horse and left me knowing for certain, that if I had not read this book, I should not be keeping horses at all.

Jeremy James'
Volg datum > Datum: dinsdag 24 mei 2005, 9:5824-5-05 09:58 Nr:26487
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen
Volg onderwerp > Onderwerp: Trailer Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Ok; traileren is niet paardgericht. Toch willen we zo'n ding aanschaffen en het moet een 2-paards trailer worden. Omdat de paarden erin moeten en die dingen echter ook gebruikt niet goedkoop zijn is het aanschaf om even goéd over na te denken.
Goede ventilatie, zo rammelvrij mogelijk, licht, goede inloop etc. en ook de inrichtingsdetails hebben we redelijk op het netvlies. Wat dat betreft weten we alleen niet goed hoe zinvol een watertankje is.

Nu zijn er evenwel verschillende materiaalkeuzes die knap fundamenteel verschillen en dáár zitten we nog aardig tegenaan te hikken;
- profielplaatstaal met zeildoek dak
- idem met polyester dak
- stalen frame met betonplex platen en zeildoek dak
- idem met plyester dak
- stalen frame met polyester carosserie
- zelfsdragende polyester carosserie
- aluminium constructie

¿Wie heeft ervaring met de voor-, nadelen van de verschillende constructies?
Bv: Profielplaatstaal en aluminium wegen bijna de helft minder dan de andere constructies; een enórm voordeel hier in bergachtig gebied. Bijna 800 kilo of 400 kilo is wél een punt. Polyester is echter beter rotbestendig en isoleert meer.

Bij de verschillende constructies is de achterdeur soms gelijk de oploopplank en soms zijn het twee deurtjes en zit er een uitschuifbare klep onder de bomen.Óns lijkt die laatste oplossing praktischer en prettiger voor de paarden maar....

Een ander punt zijn de raampjes. Op bestelling kunnen die zowat overal geplaatst worden en in sommige uitvoeringen kan zelfs over de volle lengte een raam met zonnewerend 'glas' ingezet worden.
¿In hoeverre vinden paarden meer raam prettig en in hoeverre schrikken ze juist van alles wat ze erin langs zien komen?

Tot slot merken we op dat hier een draagframe op het dak (met laddertje aan de zijkant) heel gebruikelijk is terwijl we dat in NL nooit gezien hebben. ¿Waarom niet? ¿Zomaar niet of heeft dat een goede reden?
Volg datum > Datum: dinsdag 24 mei 2005, 14:1124-5-05 14:11 Nr:26492
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26490
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
e m kraak schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 11:17:

> 't Is niet direct een antwoord op je vragen, maar als ik zo hoor
> wat mensen tegenwoordig voor een luxe veekarretje uitgeven...
> zou ik daarvoor liever een lichte laagladertruck kopen en die
> voor de paarden inrichten.
>
Goede suggestie; heb ik aan gedacht omdat ik toch alle rijbewijzen heb.
Aanhangers zijn hier ten eerste alleszins aantrekkelijker geprijsd; dé twee Sappanse fabrikanten zitten hier op een half uur vandaan, en verder is een béétje redelijke veewagen altijd nog een veelvoud in aanschaf waar dan de verzekeing en belasting nog eens bíj komt.

Schuin staan is inderdaad comfortabeler maar niet binnen budget; zo'n kar is DUUR en daarbij ook weer een gewichtsklasse zwaarder, waardoor het maximum van 2000 kilo ineens snel dichterbij komt terwijl die grens wat míj betreft absurd hoog ligt. Ik wil zo'n zware kar eigelijk liever niet achter de tuut hangen. 900 kilo paard en 400 of 800 kilo kar is ook al 1300 of 1700 kilo en dan heb je de onvermijdelijke rotzooi die je mee moet zeulen nog niet eens meegewogen. 400 kilo is dus een stuk aantrekkelijker. De alu kar is in de basisuitvoering 375 en dat is natuurlijk wel een voordeel.

Bedankt voor de reacties.
Volg datum > Datum: dinsdag 24 mei 2005, 14:3824-5-05 14:38 Nr:26493
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26492
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Huertecilla schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 14:11:

> 400 kilo is dus een stuk
> aantrekkelijker. De alu kar is in de basisuitvoering 375 en dat
> is natuurlijk wel een voordeel.

Déze: is van staalplaat met polyester dak, weegt 400 kilo op twee 900 kilo assen en mag 1200 kilo laden.
Alles erop en eraan en alleen een basic uiterlijk. Stroomlijn lijkt mij volledig onbelangrijk aangezien dat ding toch achter een forse auto hangt én je niet harder dan 80 mag.
Wit of een andere lichte kleur lijkt me praktischer maar geen halszaak....
Volg datum > Datum: dinsdag 24 mei 2005, 20:0124-5-05 20:01 Nr:26507
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26504
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Ilona Kooistra schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 18:54:

> Als je zo''n vrachtwagentje koopt moet je wel zelf handig zijn,
> anders kost het een vermogen aan garage-kosten.
Kijk Ilona en dat houdt óók een verminderde betrouwbaarheid = verminderde veiligheid in.....
Hoe handig je ook bent; ik heb ooit mijn BOVAG-patroonsdiploma gehaald en waag mijn paarden er niet aan.
Ook kost het onderhoud van een oldtimer je én geld én tijd en nogmaals; de betrouwbaarheid/veiligheid is met familie en paarden aan boord belangrijker dan het schijnvoordeel bij aanschaf. Bedenk ook dat de remkracht niet altijd anno nu is en ook al rij je maar tachtig.... Nee, dan is een hout-in-hoeklijn bak achter de W200 een stuk veiliger.
>
>> Voor
>> paardentruck betaal je hier daarentegen maar 3 mnd/jaar
>> belasting, en wanneer oldtimer helemaal vrij (de mercedes
>> OM352's draaien toch redelijk oneindig door en zijn zelf
>> repareerbaar/reviseerbaar...).
>
> Wij willen ook zo'n ding, er staan af en toe erg leuke
> exemplaren te koop :-) En het lijkt me dan helemaal leuk om hem
> op een of andere plantaardige olie te laten lopen, dat kan met
> die dingen zomaar dus dat is een voordeel.
>
Dat kan, tot op zekere hoogte, élke diesel. Bijvoorbeeld de Mercedes 5-cil. IDI-diesels lopen en starten op bijna 100% prima. Onze stok-oude Santana loopt op 75-80%% en onze nieuwe high-tech Nissan op 20-25%% (op >50% het eerste stuk naar Frankrijk gereden). Ik haal regelmatig een drum oude fituur-olie (olijfolie uiteraard) bij onze stamkroeg, laten bezinken, fliteren en :-)

Die kar is trouwens 3300,- in complete uitvoering, met ventilatie etc., en weegt dan 510 kilo.
De concurrent heeft een ding dat net weer anders is voor 2760,- maar wel 750 kilo weegt. Héél 'duur' met kilos gekocht prijsvoordeel dus. (Is overigens wel heel normaal die 750 kilo)
Diezelfde concurrent heeft ook een práchtige alu-kar die áf is, 600 kilo weegt voor helaas 4200,- http://www.remolquesjm.com/proddetail.php?prod=Modelo_Aluminio
Nu is dat héél weinig voor zo'n ding, maar wel gewoon veel geld voor een luxe overmaat honderkar. Duimen dat ze een jonge gebruikte hebben. Liever nog een jonge gebruikte van het basic model in het brandweerrood of kanariegeel ;-)
Volg datum > Datum: woensdag 25 mei 2005, 8:5025-5-05 08:50 Nr:26513
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26511
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Flyers www.hoefnatuurlijk.nl Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Ilona Kooistra schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 22:30:

> Het is een stuk beter leesbaar geworden. Hij is in
> kleur maar ook in zw/wit is hij goed uit te printen.

Nu nog in het spaans, duits en vooral engels; dan kan ik ze hier ook ophangen... Niet dat die engelsen daar dan over bij me komen; ik ben niet engels, maar wellicht gaat er een lichtje aan.

Vanmiddag komt er alvast een Belgische ruiter van de kust om te zien hoe of wat. Arabella kan wel een (beetje) vijl gebruiken, dus dat kan mooi als we van de rit staks teruggekomen zijn en zij er is.
Volg datum > Datum: woensdag 25 mei 2005, 16:5825-5-05 16:58 Nr:26521
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26516
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: shire berijdbaar? Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Karianne schreef op woensdag, 25 mei 2005, 13:02:

> Hoi allemaal, mijn naam is Karianne, en ik heb een vraagje over
> een Shire.
> Namelijk of het makkelijke paarden zijn om te berijden? Ik vind
> ze verschrikkelijk mooi en wil er een kopen, maar nu hoorde ik
> dat ze zeer moeilijk te berijden zijn. Is er iemand met Tips en
> hoe en waar een Shire te kopen? Want er zijn ook niet echt veel
> fokker he?
> Alvast bedankt voor de moeite, ik wacht met spanning.

Naast absurd goed hanteerbaar voor hun grootte zijn ze vooral .... gróót en dat is wellicht een letterlijk groter punt.
De grootste Shire in NL heeft 215 schofthoogte meen ik. Nu is die wel érg groot maar ze zijn geen van allen 'gemiddeld'.
Menig Shire heeft een maat die speciale eisen stelt aan:
- zadel
- hoofdstel
- huisvesting
- eventuele trailer
Ik bedoel; zo'n paard weegt snel net zoveel als twéé andalusiërs en past niet door een normale staldeur bijvoorbeeld. Als dat allemaal geen punt is dan: súperruige paarden hoor!!
Volg datum > Datum: woensdag 25 mei 2005, 22:2425-5-05 22:24 Nr:26546
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26534
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: shire berijdbaar? Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Esther schreef op woensdag, 25 mei 2005, 21:57:

>> Leuke discussie Morrie, meen ik serieus.
> Loopt je paard niet in de sloot zonder bit???
> Mij gaat het er een beetje om of een bit een schijnveiligheid

> meer controle over de situatie had. Ben er oprecht benieuwd
> naar.
>
> Groeten Esther

Esther, ik heb geen bithistorie en heb ook Herr Moritz bitloos gereden met een provisorische versie van een bitlessbridle en zou er gewoon op overgeschakeld zijn maar kan me door het tank-gevoel dat dit paard uitstraalt ook goed voorstellen dat je dat niet wil. Iemand die dat vertrouwen niet heeft kan er ook beter niet aan beginnen met zo'n mega-paard. Je weet dat een paard zonder enige moeite dat gespannen gevoel van de ruiter oppikt en dan juíst schrikkerig reageert. Morrie zal als ruiter NOOIT de 'alles-open'-schrikreflex ontwikkelen, niet als persoon en niet doordat haar paard dat vertrouwen inderdaad niet gééft, dus laat haar maar lekker met dat bit rijden. Als ze daardoor wél met vertrouwen rondrijdt, dan is dat voor iedereen beter.
Ze rijdt verder invoelend en met overdreven voorzichtigheid voor haar paard dus ademhalings- of andere problemen zal Herr Moritz niet krijgen door dat bit.
Bitloos is niet voor elke ruiter een goed idee en daardoor ook niet voor elk paard. Wie weet krijgt Herr Moritz ooit vertrouwen in die Frau en v.v. en proberen ze het ooit. Tot die tijd; lekker met bit blijven rijden.

Volg datum > Datum: donderdag 26 mei 2005, 0:1726-5-05 00:17 Nr:26577
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26548
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: shire berijdbaar? Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Esther schreef op woensdag, 25 mei 2005, 22:42:

>... en in die zin
> ook eigenlijk gelijk zegt dat je dan een betere ruiter bent??

Zucht. Is dat in het kader van 'Alles wat verkeerd opgevat kan worden zál verkeerd opgevat worden'?
Misschien ook bedoel je het als compliment, maar dan moet ik dat helaas afwimpelen.

Morrie is een andere persoon, met een andere achtergrond; een andere ruiter. Ik maak me bv bij het rijden niet zo druk over 'wat-als' en Morrie ENORM.
Ik maak me ook niet in het minst druk over een stuiter en dat is bij menig ander ook anders. Ik heb er dit prille jaar al weer twee keer hárd naast gelegen. Nee, ik ben dus géén betere ruiter, wel een andere. Aangezien je van vallen en opstaan leert, leer ik dus snel ;-) en zo heeft elk nadeel weer zijn eigen voordeel :-)
Voor Morrie, en ieder ander i.m.o., is het geen goed idee om bitloos te proberen als je geen vertrouwen in je paard en/of jezelf hebt. Niet omdat het met bit beter gaat maar vanwege dat vertrouwen; zonder vertrouwen gaat het met geen enkele optoming.

Frans vertelt er in zijn vb bv niet bij dat we er met drie wél luisterende paarden omheen reden, we de route bijna foutbestendig voor het paard bedacht hadden en we niet sneller dan draf (en dan alleen nog de veilige kant op) gereden zijn en Frans overal vooraf ingeseind werd over de kritische momenten. Verder heeft hij én ervaring én is bere-sterk (en een touwhalster dan niet zó vriendelijk is) én had ondanks alles een punt waar het maar een haar scheelde.
Wat niets afdoet aan het feit dat hij op een touwhalster met die knol is gaan rijden (voor het geval je dat weer verkeerd opvat) en Frans zou het met een beetje meer tijd en voorbereiding zonder meer ook alleen afgekund hebben, maar hij... zie boven. Morrie allemaal niet, misschien/hopelijk nóg niet, misschien nooit niet en ook dat is prima.

Het is gewoon niet voor iedereen overal met alle paarden (die op een bit ingereden zijn) een veilig idee om er zomaar op over te schakelen hoe stom een bit eigenlijk ook is. Nogmaals; niet vanwege de optoming, wellicht niet vanwege het paard maar alleen al vanwege de lichaamstaal van de ruiter. Interpreteer jij dat als slecht rijden, dan is dat jouw interpretatie, NIET de mijne.
Niet alles of elke manier werkt voor iedereen, punt. Imho.
Voor sommige combinaties in de werkelijke wereld is het heel eenvoudig geen goed idee. Imho.
Moet je ook niet iedereen aan willen praten. Imho.
Morrie moet lekker blijven gaan zoals ze gaat tot ze er echt vanuit zichzelf van overtuigd is dat haar lompie op álles naar haar luistert. Imho.

Kijk; ik ben knap radicaal in mijn opvattingen en vind onder meer:
- Dat als je niet zonder hulp van beide zijden snel en veilig af- en op kán stappen je niet op een paard hoort etc. Mag van mij letterlijk een opstapcriterium zijn.
- Van mij mag bitloos ook 'verplicht' worden.
- Van mij mag paardenhouden voor wie geen langdurige weidegang met soortgenoten kan garanderen verboden worden.
- Van mij mag onbeperkt stro verplicht worden.
- Van mij mag k.i. onder dierenmishandeling gerekend worden
- etc.
Tis echter in de werkelijke wereld niet zo zwart/wit, al was het alleen maar omdat mensen soms op 'een rijdende trein' zitten. Hoort ook een batterij aan randvoorwaarden bij en in de werkelijke wereld zijn die utopisch. Tot die utopische tijd leven we in de werkelijke wereld en zijn mensen zoals Morrie, ondanks het niet altijd halen van het (in mijn ogen) hoogste 'ideaal', voor míj hoogst te waarderen krenten in de pap. Ook met bit. Imho.
Volg datum > Datum: donderdag 26 mei 2005, 0:3526-5-05 00:35 Nr:26578
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26575
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: shire berijdbaar? Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Isabel van der Made schreef op donderdag, 26 mei 2005, 0:00:

> Trea, ik zie jou dat kleine tankje van je nog niet eens met een
> takelwagen omtrekken....
en da's een pony vergeleken bij die Noriker van Morrie, waarbij Trea een bitloze succeservaring/aha-erlebnis heeft en Morrie niet....

Voor míj was de bb-rit met Herr Moritz de ultieme bitloze bevestiging: als die knol niet wil stoppen stopt ie niet, nergens voor, dus als ie blijkbaar toch wel wil stoppen, waarom dan niet beleefd gevraagd met een bb?
Ik ben echter Morrie niet, heb geen manege-achtergrond, voorheen nooit rijles gehad, geen bit-geschiedenis, niet beter maar gewoon niet representatief en kan me goed verplaatsen in Morrie. ¡Ave Moritz!
Volg datum > Datum: donderdag 26 mei 2005, 18:2726-5-05 18:27 Nr:26619
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26605
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: shire berijdbaar? Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Nick Altena schreef op donderdag, 26 mei 2005, 11:13:
> Omtrekken? ik weet niet of het gaat, misschien als je maar hard
> genoeg trekt?
Heb ik dat woord gebruikt??? Dacht het niet!

> Maar ik vind dit een beetje een hele vreemde eerlijk gezegd....
> Hoe gaan we dat doen bijv. met alle gehandicapte die nu
> vreselijk genieten van dat ene uurtje op dat paard?
Waarom denk je dat daar een begeleider naast loopt?
Ja, en ik vind inderdaad dat je om verantwoord buiten te kunnen rijden enigzins fit moet zijn en minimaal zelfstandig vlot en zonder opstapje van beide zijden erop en -af moet kúnnen. Of je om de rug te ontlasten normaal wel een opstapje gebruikt is een heel ander punt.

> Ik denk nml. HC dat als je dit wel had gedaan....je beslist een
> ander stukje had geschreven....en het Morrie op zijn minst had
> aangemoedigt het te proberen om te zien of het bij haar ook
> werkt!
Was twee jaar terug Nick en toen heb ik zelf met zacht leidtouw en tie-wraps een bb gemaakt waar je echt niet aan kon trekken omdat die tie-wraps dan zouden breken.
Morrie was prima en geen probleem, dus ik weet niet waar je aan refereert.

@Morrie: ¡Top dat je in toch relatief korte tijd zo'n 180 graden evolutie doormaakt!
Dat je het bit eruit wil vind ik top; verbaast me volledig en petje af, want dat moet een forse overwinning op jezelf zijn. ¡TOP!
Gefeliciteerd met het vervangen van de Multiplaag nog trouwens. Ook een stap voorwaards (neem ik aan).
Volg datum > Datum: donderdag 26 mei 2005, 20:4926-5-05 20:49 Nr:26626
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26623
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: shire berijdbaar? Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Morrie schreef op donderdag, 26 mei 2005, 18:59:

> nu heb ik een aso
> grote benzine auto die 1 op 6 rijdt, maar wel 2000 kilo mag
> trekken en op geel kenteken......

Merk Sherman? :-)

Diesel heeft wel voordelen Morrie: ik tank zoals al vermeld bij de 'snackbar' El Cortijuelo :-) en dat scheelt bij de dikke Santana 75% en bij de Nissan 25% van de dieselrekening: ruímschoots de wegenbelasting.... Morgen weer eens een drum halen trouwens.
Heb alleen nog stééds geen aanhanger; we proberen morgen te gaan kijken. We wilden vanmiddag in de buurt van Málaga gaan kijken maar ik moest 80 meter gaashek provisorisch om de moestuin zetten. De rivier is vrij plots rap aan het droogvallen en de schapen/geiten kunnen nu zó oversteken.
Morgen wordt er tussen de middag een watervat van 2000 liter gebracht en gebruikelijk is er altijd wat en loopt de tijd uit de hand...
Ik ga in ieder geval vroég op om met Arabella te rijden; dan is dat vast gebeurd. Zaterdag en zondag krijgt ze rust en ga ik de strobalen van het land halen, maandag een kort ritje en de voobereidingen afronden voor dinsdag...... ¡De Grote Bergklim!!!!!!
Woensdag bijkomen en alleen wat losrijden. Donderdag Arabella rust; heb ik een afspraak om te bekappen aan de kust. Als het een beetje tegenzit kom ik dus vólgende week vrijdag pas aan het kijken naar een trailer toe.
Je leest nu alle berichten van "Huertecilla"
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
2998 berichten
Pagina 27 van 200
 InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!

Deelnemers online: 0 verborgen deelnemers.
contact