Huertecilla schreef op woensdag 30 november 2005, 0:56:
> e m kraak schreef op woensdag 30 november 2005, 0:31:
>
>> Iemand meningen over al dan niet gemoderniseerde mcClellan's?

> paard, ruiter en rijstijl.
> Het type heeft echter gróóte voordelen: licht, luchtig, dichter
> op het paard of meer kontakt kan niet en de singelbevestiging
> is ideaal.
Zijn ook mijn conclusies.
> Verreweg de meesten die te koop aangeboden worden zijn zéér
> goedkoop in elkaar geflanste dingen waar je verre van moet
> blijven.
> De originele zijn top als je een goede maat kan vinden en het
> zadel in goede staat is
Origineel of niet past er niet 1 op mijn nieuwe ijscokereltje in het superplatte closecontact model dat ik zou willen. Dat weet ik bij voorbaat. Maar daar gaat 't even niet om.
Er zijn overigens ook enorme verschillen tussen de originele US-army modellen onderling, afhankelijk van rang en bouwjaar. De latere zijn stukken minder. Hoe dan ook is dat meer iets voor de antiekverzamelaar.
KNIP
> Voor wie geïnteresseerd is: er staat nú een heel nette malibaud
> met speciale zweetbladen op ebay.de voor een nette prijs. In de
> laatste minuut op bieden en vette kans dat je het daarvoor hebt.
Malibauds zijn inderdaad prachtig, en 449 is niet duur als 'ie toevallig van alle kanten past (smal/hoge schoft... niet bepaald iets voor ons

). Nog bijna een ebay-week te gaan overigens...
Nu het volgende: waarom zijn panelen altijd uit 1 stuk in de lengte? Als je (i.p.v. 2) 4 panelen hebt, links 2 en rechts 2 dus, verbonden met bijvoorbeeld kruiskoppels verkrijg je toch een veel flexibeler geheel dat de rugbewegingen beter volgt zonder aan krachtverspreiding te verliezen?
Groeten, Egon